MĚSTSKÁ LOGISTIKA A PŘEPRAVA ZBOŽÍ

CÍL

Chceme zmírnit problémy s nákladní dopravou a přispět k udržitelnému rozvoji našeho centra města. To vyžaduje důkladné plánování, výzkum a testování možností a komunikaci s podniky, obchody i přepravci.

Naše centrum města není uzpůsobeno požadavkům na přepravu zboží a nákladů v takovém rozsahu, který by pokryl náročné požadavky společnosti ve 21. století. Navíc je nákladní doprava spojena s výrazným zatížením životního prostředí ve městech (hluk, vibrace, znečištění ovzduší, poškození historických budov, kongesce).

ZPRÁVY

  • Automatizace ve městech: příležitost či hrozba? V poslední době stále častěji slyšíme, jak moderní technologie zlepší život člověku. Nicméně ne vše, co se třpytí, je zlato. Možná se to týká i vozidel s autonomním řízením. Je třeba umět naslouchat více hlasům. Proto pro vás zveřejňujeme tři články k dané problematice. 1. článek - Vozidla s autonomním řízením mohou zvyšovat problémy s dopravním přetížením ...více
  • Vídeň hostila úspěšnou konferenci k cyklistické logistice v Evropě. Ve městech celého světa můžeme sledovat rychlý nárůst použití nákladních jízdních kol, která jsou prospěšná jak z hlediska životního prostředí, tak z hlediska firemní ekonomiky. Náklady na pořízení a údržbu jsou mnohem menší než v případě automobilových dodávek a konkrétně v městském prostředí už nákladní kola dokázala, že jsou rychlým, spolehlivým ...více
  • Vídeň: Grätzelräder? – Nákladní kola, která Vídeň půjčuje zdarma. Vyzvednout děti ze školky, jet na větší nákup či vyzvednout rozměrný balík na poště. Většina lidí by na vyřízení těchto aktivit využila vůz. Ve Vídni existují ale tzv. Grätzelräder, nákladní kola, která představují ekologičtější a také levnější variantu. K vypůjčení jsou zdarma. "V současné době je ve Vídni k zapůjčení zatím jen sedm nákladních kol, ...více

Možná opatření pro město:

  • sloučení dodávek zboží (logistická centra, sdílení vozidel, vytváření bloků pro obsluhu nákladními vozidly a podobná organizační opatření)
  • centralizace míst a harmonizace časových plánů pro nakládku a vykládku zboží
  • využití nízkoemisních/bezemisních vozidel (vč. elektrických vozidel, ale i jízdních kol apod.)
  • organizační opatření (omezení vjezdu nákladních vozidel apod.)
  • využití informačních technologií (komunikace s dopravními operátory přes internet, interaktivní mapa na kalkulaci optimálních tras apod.)